8 november 2014

Al een tijd niet geblogd, maar wel veel gedaan

Ik had al een tijdje niet geblogd. Ik had het druk met van alles, of ik kon niet bij de computer, of het was te donker om foto's te maken. Nu ga ik er gewoon even goed voor zitten, want ik heb wel veel gedaan de laatste tijd. (Wat dan ook meteen weer het voordeel is als je niet vaak bij de computer kan...)

Een van mijn volgers vroeg of ik al begonnen was met de Passion Sampler. Ik ben er van de zomer al aan begonnen, ik heb nu 11 blokken af. Hier en hier kun je mijn eerste 5 blokken zien.
blok 6 (officieel blok 5) Dit blok werd opeens veel kleiner dan zou moeten, dus ik heb er een randje omheen gezet.
blok 7 (officieel blok 6) Mooi met die grote blauwe bloemen.
blok 8 (zelf toegevoegd)
blok 9 (officieel blok 12) 
Blok 9 heb ik met vlies van de Action gemaakt, om te kijken hoe dat werkte. Steeds meer bloggers gebruiken scheurvlies voor dit soort blokken. Ik heb geen scheurvlies in huis, maar wel Applicatievlies van de Action. "Opstrijkbaar dubbelzijdig applicatievlies" heet dat voluit. Toegegeven, het wordt hartstikke recht en netjes, je snijdt en naait makkelijk langs dat vlies, maar het grote nadeel ervan is: zodra je al die stukjes "vlies" (meer een soort plastic) van je stof hebt afgepeuterd en het blok gaat strijken, komt er een lijmlaagje vrij. Op de helft van de achterkant van blok 9 zit nu dus een plakkerig glimmend laagje dat er niet meer af wil. De helft? Ja, want de andere helft is op mijn strijkijzer beland... Dus vooral NIET meer gebruiken dat spul, en toch gewoon maar eens achter echt scheurvlies aan.
blok 10 (zelf toegevoegd) heeft een streepje voor!
blok 11 (officieel blok 8). Geen quilt compleet zonder een kattenstofje.
Ik vind het erg leuk om van alles te proberen, welke techniek ligt me het beste. Ik vond het ook leuk om extra blokken toe te voegen, gewoon omdat ik die vorm eens wilde maken en kijken of het lukte. De foto's zijn trouwens echt schots en scheef. De blokken zelf ook wel een beetje, maar echt niet zo erg als het op de foto's lijkt... 

Dan heb ik ook nog veel geborduurd, oa aan de Manor at Peacock Hill. Zover ben ik nu:
Zover op 8 nov 2014
Ook al zo leuk om te doen, de stof is lekker zwaar, en de kleuren verlopen zo mooi. Nog wat detailfoto's: 
Hier zou ik wel willen wonen... 
Fuchsia's?
Vooral in het lichtgroen zie je goed hoe de kleuren verlopen
En dan ben ik ook nog aan een boel dingen aan het borduren waar ik verder niks van kan laten zien, omdat ik ze nog moet geven aan verschillende mensen: 2 verjaardagskaarten (beide zo goed als af), 1 Round Robin (helemaal af) en 5 kerstkaarten. (1 af, rest nog niet.) Jaja, vervelen is voor watjes...

2 opmerkingen :

  1. We gaan bijna gelijk op geloof ik; ik heb nu 10 blokken af. Op de foto's komen de structuren van de blokken niet goed uit, maar dat zal in het echt wel duidelijker zijn, denk ik. Leuk om de blokken eens in compleet andere blokken te zien. Je borduurwerk vind ik prachtig. Erg mooie kleuren. En je Kaffe Fasset is een feest van kleur! Ben benieuwd naar het eindresultaat. KF zou het denk ik ook heel goed doen in een appique quilt. Stel je de Love Entwined eens voor in KF! Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk over de duidelijkheid, blok 8 en 9 zijn inderdaad niet zo duidelijk geworden. Misschien moet er nog wat lichtere stof bij, bijv. wit met kleine zwarte friemeltjes erin, zodat de vormen meer afsteken. Dat is eigenlijk ook wel de reden dat het nu een beetje stil ligt...

      KF stof is echt erg mooi, maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen dat vindt. Ieke van http://quiltdingen.blogspot.nl/ maakt een "Bountiful Life" van KF stoffen, en op de website van die quiltwinkel in Deventer maken ze zelfs een Dear Jane ervan. Leuk om eens te zien!
      Groetjes Betty.

      Verwijderen